www.mamboteam.com

STRONA GŁÓWNA arrow DLA MIESZKAŃCA arrow GOK ZBLEWO. Wydaje się, że wakacje dopiero się zaczęły, a tu już ich koniec
środa, 13 listopad 2019

GOK ZBLEWO. Wydaje się, że wakacje dopiero się zaczęły, a tu już ich koniec Drukuj E-mail
poniedziałek, 29 sierpień 2016

Lato, lato… Wydaje się, że wakacje dopiero się zaczęły, a tu za kilka dni jest już ich koniec. Wspólnie spędzony czas szybko nam minął. Tradycyjnie jak każdego roku zaprosiliśmy dzieci do udziału w zajęciach pt. „Wakacje z GOK-iem”.

Spotykaliśmy się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 11 do 14 na wspólnych zabawach. Poza codziennymi zajęciami: karaoke, rysowaniem, grami i zabawami integracyjnymi, projekcją filmów na dużym ekranie, zabawami sportowymi, było jeszcze kilka atrakcji, do których zaliczyć można było: biwak w Kręgu k. Czerska, poniedziałkowe wesołe zajęcia ruchowe czyli „Wakacje z uśmiechem” prowadzone przez Grupę Imprezową Forty Degrees, środowe zajęcia plastyczne prowadzone przez pana Mariana Opatowskiego, wycieczkę na Hel, przedstawienie teatralne pt. „ReKsio” w wykonaniu Teatru Duet, a także warsztaty muzyczne.

Biwak w Kręgu trwał trzy dni i był pełen ekscytujących chwil. Kąpiele i skoki do wody, gra w „balonówkę”, czyli prawie jak siatkówka plażowa, tylko zamiast piłki przerzuca się balon wypełniony wodą, a drużynę tworzy kilka par, które łapią i przerzucają ów balon za pomocą ręcznika. Była również nocna niespodzianka w postaci krótkiego, ale jakże trzymającego w napięciu marszu na orientację. Oczywiście nie mogło zabraknąć chrztu obozowego, gdzie każdy obozowicz musiał wykąpać się w cudnej kąpieli błotno – glonowej, przejść boso po szyszkach, zjeść słodko-ostrą kanapeczkę, odwiedzić fryzjera, no i paść na kolana przed Neptunem i jego żoną Prozerpiną. Było również ognisko i dyskoteka. Trzy dni minęły bardzo szybko i nie pozostało nam nic innego, jak wrócić do domu.

Poniedziałkowe „Wakacje z uśmiechem” natomiast to cotygodniowe dwie godzinny dobrej zabawy, pełne śmiechu, wrzawy i rywalizacji. Podczas tych zajęć dzieci świetnie się bawiły przy pomocy interesujących i nietypowych zabawek, choćby takich, jak „gigantyczne klocki” czy „wielkie stopy”.

Podczas środowych zajęć plastycznych dzieci uczyły się robienia kwiatków z bibuły, malowały gipsowe figurki i robiły zwierzątka i kwiatki z masy solnej.

Piątego sierpnia wcześnie rano wyruszyliśmy autobusem do Gdańska, by stamtąd tramwajem wodnym popłynąć na Hel. Pogoda nie była tego dnia zbyt piękna, jednak to nie przeszkadzało nam, by świetnie się bawić. Zwiedziliśmy Hel, zbudowaliśmy zamki na plaży, odwiedziliśmy foki w Fokarium Helskim, nakupowaliśmy pamiątek i zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Zblewa.

W czwartek 11 sierpnia odbyliśmy intensywne warsztaty muzyczne pt. „Muzyczny starter”, podczas których dzieci poznały bliżej różne instrumenty muzyczne, mogły na nich zagrać, a na koniec cała grupa (24 osoby) utworzyła wielką orkiestrę i wspólnie zagrała kilka nut.

W tym roku miała być jeszcze jedna atrakcja – rajd rowerowy. Ponieważ zbyt mała liczba dzieci uczęszczających na nasze wakacyjne zajęcia posiada rowery, zamieniamy rajd rowerowy na pieszy marsz, który odbędzie się jutro,  30 sierpnia. Zbiórka w GOK-u o godz. 10, potem pieszo wyruszymy nad jezioro do Twardego Dołu. Tam odpoczniemy i jeżeli pogoda dopisze, pobawimy się, poopalamy, pomoczymy stopy i wrócimy do domu. Powrót planujemy - około godz. 14.

Wakacje dobiegają końca i czas będzie się pożegnać, dlatego już dziś zapraszamy wszystkie dzieci i młodzież na „Wesołe zakończenie wakacji”, które odbędzie się dnia 31 sierpnia br. na placu koło fontanny przed GOK-iem od godz. 11 do 14.

A już teraz życzymy wszystkim dzieciom i młodzieży powodzenia w szkole i do zobaczenia za rok.