AGNIESZKA GUZ. Zbadadli Jezioro Semlińskie! Spotkanie z wędkarzem |
![]() |
![]() |
poniedziałek, 10 grudzień 2012 | |
![]() Wyniki ich badań były następujące:
Stężenie: - tlenek azotu (V) 0,5 mg/l (ppm) - jon amonowy 0,05 mg/l (ppm) - żelaza 0,02 mg/l (ppm) - tlenek azotu (IV) 0,5 mg/l (ppm)
pH Jeziora Semlińskiego: - pH zmierzone pH – metrem- 8,25 - pH zbadane za pomocą odczynników- 7,6 - 8
Litowce (metale alkaliczne): - 9 kropel = 9°d - przedział Two = 5,00 mmd/l (jony ziem alkalicznych)
Dodatkowo uczniowie wykonali prezentację zawierającą właściwości i znaczenie wody w przyrodzie. Na podstawie wykonanych badań chemicznych uczniowie dokonali klasyfikacji wody w Jeziorze Semlińskim. Stwierdzili, że jest to woda II klasy czystości. Woda tej klasy może być wykorzystana jako źródła zaopatrzenia w wodę zdatną do picia dla zwierząt, do celów rekreacji, sportów wodnych i kąpielisk oraz do hodowli ryb. Pomimo pól uprawnych wokół jeziora, nie stwierdzono niebezpiecznego stężenia azotanów i fosforanów. Wpływa to na czystość wody. W bieżącym roku szkolnym uczniowie naszego gimnazjum biorą również udział w projekcie: „Nasze jezioro - nasza sprawa”. W ramach projektu między innymi będą badać stan chemiczno-fizyczny wody w Jeziorze Kleszczewskim, zapoznają się z genezą jeziora, jego położeniem, ukształtowaniem dna, kształtem linii brzegowej, rozpoznają i opiszą zwierzęta bezkręgowe znalezione podczas prowadzenia badań. Agnieszka Guz
Spotkanie z wędkarzem, panem Zenonem Niemczykiem Dnia 23 października odbyło się w naszej szkole spotkanie z rybakiem, panem Zenonem Niemczykiem. Spotkanie to miało za zadanie przybliżyć uczniom gimnazjum i szkoły podstawowej tematyki związanej z naszymi okolicznymi jeziorami i łowieniem ryb. Uczniowie zadawali pytania, na które otrzymali wyczerpujące odpowiedzi. Dowiedzieli się, jakie ryby są w naszych jeziorach, kiedy są dla nich okresy ochronne; czy nasze jeziora są czyste i co robić, by o nie dbać; obejrzeli sprzęt wędkarski i rodzaje przynęt; uzyskali też informacje, kiedy najlepiej wędkować i na czym polega kłusownictwo oraz w jakich jeziorach żyją raki. Spotkanie spotkało się z żywym zainteresowaniem szczególnie męskiej części naszej szkolnej społeczności, wśród której już mamy kilku zapalonych wędkarzy. Co to będzie, gdy ci zwolennicy wędkowania dorosną? Może odkryją, gdzie zimują raki? M. Dąbrowska
|
wstecz | dalej » |
---|