www.mamboteam.com

sobota, 19 sierpień 2017

Podróże
KRZYSZTOF KOWALKOWSKI. Jachtem ze Szkocji do Holandii - cz. 3

Z Wells wyszliśmy w piątek 28 lipca dopiero ok. 9.00, zgodnie z tabelą pływów. Wcześniej nie było to możliwe, bo był za niski poziom wody. Początkowo płynęliśmy na wschód wzdłuż brzegu podziwiając panoramę mijanych miejscowości. Większość z nich posadowiona była na wysokich klifach.

KRZYSZTOF KOWALKOWSKI. Jachtem ze Szkocji do Holandii - cz. 2

Z Sunderland w morze wyszliśmy 25 lipca po 3.00. Jeszcze było ciemno. Silny wiatr pozwolił na postawienie jedynie foka, choć grot na wszelki wypadek zrefowaliśmy już w porcie. Dla niewtajemniczonych zrefowanie grota to zmniejszanie jego powierzchni. Nocne wachty pełniliśmy we dwóch, przy czym sternicy po 2 godz., a Rysiek i ja po 3 godziny.

KRZYSZTOF KOWALKOWSKI. Jachtem ze Szkocji do Holandii - cz. 1

Opisywałem w ubiegłym roku mój rejs na Bornholm jachtem Portowiec Gdański II. To był trzeci rejs, w którym 5-osobową załogę tworzyli byli instruktorzy Szczepu ZHP im. „Szare Szeregi” w Gdańsku działającego w latach 60. i 70. przy Państwowych Szkołach Budownictwa. Byli to: Mirek, Marek, Ryszard, Marian i ja. Gdy więc w styczniu tego roku Mirek przesłał projekt rejsu dookoła Anglii z wymianą załóg, zgłosiliśmy się na odcinek Kingston (Anglia) - Amsterdam w dniach od 22 do 29 lipca.

Saranda - Albania. Syri I Kalter - Blue Eye! [podróże]

Cóż za niezwykłe miejsce! Pod Wielką Stopą (tak sobie nazwałem tę górę) w Parku Narodowym Syri I Keler wybija niesamowite źródło (ok 900 m3 krystalicznie czystej wody na 5 minut )i od razu tworzy rzekę. Nikt dotąd nie zbadał, z jakiej bije głębokości. Fascynujący jest kolor wody w źródle i kilku innych miejscach. Sami popatrzcie. Trudno się dziwić, że to mekka turystów nie tylko z Albanii. Przybywają tam, pomimo trudnych warunków dojazdu.

Tadeusz Majewski

(fragment reportażu Droga do Sarandy)

KRZYSZTOF KOWALKOWSKI. Bolonia. Pierwsze miasto na szlaku włoskiej podróży

Podróże po Polsce to fajna sprawa i staramy się zobaczyć jak najwięcej miejsc naszego pięknego kraju. Pisałem niedawno o naszej wycieczce na Lubelszczyznę. Ale są kraje w Europie, które zawsze chcieliśmy z żoną odwiedzić. Jednym z nich jest piękna słoneczna Italia.

KRZYSZTOF KOWALKOWSKI. Piękna nasza Polska cała [podróże - "Tour de Lubelszczyzna"]

Po raz kolejny przekonaliśmy się z żoną, że Wincenty Pol po stokroć miał rację pisząc tekst pięknej pieśni o powyższym tytule [Piękna nasza Polska cała] . Obiecaliśmy sobie z żoną już kilka lat temu, że zaczniemy podróżować po Polsce odwiedzając miejsca nam nieznane lub też oglądane przed 30 czy 40 laty. Jak na razie udaje się nam.
Czytaj całość...

PODRÓŻE. LONDYN - Camden Town - dzielnica punków, cyberpunków, gotów, metali itd.

Kiedy na początku lat 70. długowłosy hipis Dyzio śpiewał na pustej (!) plaży jeziora Narty – Warchały, niedaleko Jedwabna hymn hipisów, nie śniło mu się, że gdzieś tam w innym świecie rozkwita hipisowskie życie alternatywne, jak np. w Camden Town. Jedynie, co ich – wydawać by się mogło – łączyło, to idea hymnu, a zaczynał się on tak": "Grosza nie mam i nie będę nigdy swego domu miał, ale zawsze robił będę tylko to, co będę chciał...".

PODRÓŻE. The Shard i inne wieże Londynu

Listopad 2016. Fascynują mnie wieżowce. Może przez to, że idziesz dwieście - trzysta metrów i widzisz już zupełnie inną ich kompozycję, nieustannie zmieniają się widoki.